Światowe Dni Młodzieży 2016

Trwają Światowe Dni Młodzieży (ŚDM) 2016. W naszych miastach mamy okazję spotkać wspaniałych ludzi z całego świata.

Pomysłodawcą ŚDM był Jan Paweł II, który po raz pierwszy spotkał się z młodymi ludźmi w 1985 roku w Rzymie. Łącznie JP II przewodniczył aż 9-ciu ŚDM. Mottem pierwszego spotkania były słowa"
Abyście umieli zdać sprawę z nadziei, która jest w was.
Tegoroczne spotkanie odbywa się właśnie w Krakowie pod hasłem:
Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią.
W 1995 roku w stolicy Filipin - Manili padł rekord! Na spotkanie z Papieżem przybyło 4 miliony pielgrzymów. Spotkanie po raz pierwszy odbyło się wtedy w styczniu. Hasłem spotkania było:
Jak Ojciec mnie posłał, tak i Ja was posyłam.
30-tego lipca w ramach ŚDM odbędzie się czuwanie z Ojcem Świętym - Franciszkiem, w Brzegach pod Krakowem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz